dijous, 4 de juny del 2009

Engolasters - Caser dels Pans - Les Agols - Engolasters


La Vall del Madriu pujant pel Solà de Ramió cap a la Tossa del Braibal

Un itinerari circular que és una gran excursió: magnífics panorames, passets divertits, la solitud d'aquests paratges andorrans, ... i tot això en un concentrat de sis horetes i uns 1200 m de desnivell.

La idea primera era seguir l'itinerari 19 de la Guia d'Andorra d'en Manel Figuera  (Editorial Alpina): sortint (1629m) de prop de l'estany d'Engolasters, seguir el GR-11 fins el Coll Jovell (1779m) i amunt per anar a buscar la carena fins la Tossa del Braibal (2658m).


Des de la Tossa del Braibal (2658m) es veu perfectament el Pic de Carroi (amb el complex d'antenes sobre Andorra) i bona part de l'itinerari seguit en l'excursió a la Serra d'Enclar, en una mena de foto simètrica de la darrera de l'article que descrivia aquesta excursió.

La qüestió és que la descripció de la guia suggereix que és possible seguir cap al Pic de Les Agols passant per la cresta del Caser dels Pans, amb l'advertiment de què "cal posar atenció als passos aeris per granit descompost". Veient que la cosa em quadraria amb un descens per la vall de Les Agols fins a sobre d'Encamp i d'allà un retorn gairebé pla fins Engolasters em vaig animar a seguir el suggeriment.


Camí de la cresta del Caser dels Pans que es mostra davant

Els passos no són gaire complicats ni massa aeris, fora d'un que em vaig trobar una mica dret, de manera que es va fer força divertit. En arribar al Pic de Les Agols (2648) de seguida es veu el coll que permet el pas de la vall de Les Agols a la del Madriu. Aquesta primera vall mena cap a Encamp tot travessant infinitat de rierols i de prats amarats de l'aigua del desgel.


Brolladors d'aigua, baixant per la vall de Les Agols

Tot i que em va costar de localitzar, vaig passar pel refugi de Les Agols (2230m) on uns quants cavalls em van venir a trobar.


Des de sota el refugi de Les Agols (2230) es veu l'aresta seguida en l'excursió, de dreta a esquerra

El camí acaba a la carretera dels Cortals d'Encamp, en el paratge de Les Pardines, d'on surt una pista "peatonal" i panoràmica de 3 km, gairebé plana, fins a l'estany d'Engolasters.

Des de Coll Jovell l'excursió està marcada amb cercles grocs, excepte la baixada del coll fins al refugi de Les Agols, on de tant en tant es troben marques blaves.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada