divendres, 12 de juny del 2009

Les crestes del Circ d'Ensagents

Magnífic itinerari circular amb sortida i arribada als Cortals d'Encamp (1890). Es puja primer l'Alt del Griu (2876) i es va seguint tota la cresta que tanca el Circ d'Ensangents fins al Pic dels Llops (2843). Es baixa al fons de la coma per la canal de l'Óssa per arribar al refugi d'Ensagents (2425) i finalment tornar als Cortals d'Encamp. És justament l'itinerari número 24 descrit a la Guia Alpina d'Andorra (Ed. Alpina) d'en Manel Figuera.

10-bloc1
L'atrafegada carena de l'Alt del Griu al Pic d'Ensagents (1) i que segueix fins al Pic dels Pessons (2) per tornar després cap a la dreta on queda el Pic central dels Pessons

08bis-bloc
El tram des del Pic Central dels Pessons (3), la cresta del Gargantillar, Pic dels Llops (4) i la canal de l'Óssa (5)

19-bloc
Els llacs de Pessons des del Pic de Pessons Central (2838)

25-bloc
Des del Pic dels Llops (2843), el tram de la cresta del Gargantillar que ve des del Pic de Pessons Central

29-bloc
El refugi d'Ensagents (2425). Al fons, el Pic Central dels Pessons.

Un recorregut llarg i on no cal badar per evitar complicar-se la vida pels trams més encrestats. La baixada per la canal de l'Óssa és molt dreta i el darrer terç, i gairebé fins arribar al refugi, és molt lent de passar degut als blocs que cal anar saltant. No m'hi vaig trobar gaire neu, però no vaig poder evitar haver de creuar algunes congestes.

Tot plegat, uns 1300 m de desnivell i unes 8 hores (de 10 a 18), inclós un canvi d'impressions amb un home força gran que vaig trobar al refugi i que era de travessa.