dissabte, 16 de juny del 2012

Volta Lletó - Bentanacs

En Salvi, jo i l'Oriol al coll de Sant Esteve que permet saltar de la collada de Lletó al coll de Vanses (foto Salvi Fargas)
Per fi hem pogut fer coincidir les agendes i companys d'afició ens hem aplegat en una Trobada BTTera a la Seu. Un dia assolellat i magnífic, bones vistes i bon ambient.

Sortim de Castellciutat cap a quarts de 10 de matí, baixem a tocar del pont de la Palanca (695) i seguim Segre amunt cap a Alàs. Remuntem fins a l'ermita de les Peces i, d'allà, a Banat, la carretera d'Ortedó a Vilanova de Banat i fins a Lletó, tot seguint l'itinerari 15 del Centre BTT de la Seu d'Urgell.

A partir de la collada de Lletó deixem aquest itinerari 15 i seguim cap a l'Est a buscar el coll de Sant Esteve (1538), el punt més alt de la volta, i d'allà descendim al coll de Vanses (1476) per agafar la pista del Bosc de Bentanacs que ens portarà a la carretera que baixa d'Ortedó cap a la Seu.

Jo, l'Oriol i en Bernat a la pista de Bentanacs (foto Salvi Fargas)
Mirant enrere, a la pista de Bentanacs
Poc després de Cerc, deixem la carretera per agafar la pista que puja a l'ermita de Sant Antoni i, poc abans d'arribar-hi, descendim a la dreta el sender del camí de la Obaga. Envoltem la muntanya de Sant Antoni pel Nord i tornem a buscar la carretera que ja no deixem fins a la Palanca i d'allà fins a Castellciutat.

Ha estat un itinerari del qual tots n'hem gaudit i que ens ha donat la oportunitat del retrobament. Tot plegat han estat uns 39 km i 1020 m de desnivell que hem fet en unes de 3 hores i mitja efectives. Aquí en teniu el track (de quan el vaig fer el 31 de maig).

Excursió realitzada per Jordi Agustí, Salvi Fargas, Oriol Roselló i Bernat Sifré.