dilluns, 6 de juliol del 2015

Pics de Tristaina (2876), de l'Estany Forcat (2859) i de Cabanyó (2729)

El pic de Tristaina sobre l'estany de Més Amunt, des de la Punta de Peiragulls
Avui he tornat a fer una bona excursió extreta de la Guia d'Andorra d'en Manel Figuera. Es tracta de l'itinerari 22 que surt de l'estació d'Arcalís, puja al pic de Tristaina i segueix tota la cresta del Circ passant pel pic de l'Estany Forcat i seguint fins al pic de Cabanyó, ja passat el telecadira de Creussans. Ha estat una gran combinació de vistes i grimpada.

Surto a les onze tocades de l'aparcament superior de l'estació d'Arcalís, al costat del telecadira de Creussans. Segueixo el transitat camí cap als estanys de Tristaina i, ja molt més minoritari, el sender que s'enfila fins al cim. Hi arribo en cosa d'una hora mitja. Vistes espectaculars.

L'aparcament i dos dels estanys de Tristaina des del pic de Tristaina (2876)
pano2 Cim Tristaina
El pic de l'Estany Forcat i la Pica d'Estats, al fons, des del pic de Tristaina
Ara comença la part més entretinguda: la cresta fins al pic de l'Estany Forcat. En la baixada fins al punt més baix de la cresta (2669) només hi ha un pas una mica delicat, la resta és força fàcil. La grimpada fins al primer pic Petit de l'Estany Forcat i fins al pic de l'Estany Forcat també és senzilla.

La cresta de Tristaina fins al pic Petit de l'Estany Forcat
Des del pic de l'Estany Forcat la vista de la Pica d'Estats, el Montcalm i la canal de Riufred que baixa d'entre tots dos és esplèndida. Recordo quan la vam baixar esquiant amb l'Oriol Roselló ja fa un quant temps.

Pica d'Estats, Montcalm i l'esplèndida diagonal de la canal de Riufred que es precipita sobre l'embassament de Solcen
Retorno al pic Petit i segueixo crestejant cap a l'estació superior del telecadira de Creussans. Pel camí m'aturo a dinar i a gaudir de les vistes.

pano Tristaina 1
Pic de l'Estany Forcat, a l'extrem dret, i Tristaina, a l'esquerra, camí de la Punta de Peiragulls
Des de la punta de Punta de Peiragulls (2698), poc abans de l'estació del telecadira, veig el darrer objectiu d'avui: el pic de Cabanyó.

La carena fins al pic de Cabanyó, al centre dreta de la imatge
Passo pel port i el pic de Creussans. Una grimpada i arribo a l'ultim cim.

Gran vista sobre el vessant francès de la carena del Cataperdís al Medacorba. Aquest darrer, pujat en l'última excursió i el primer, en la volta a Andorra amb esquís.

pano2 Medacorba
Panorama d'un sector de la carena fronterera d'Andorra amb França (vessant francès). Des del pic de Cataperdís als pis de Racofred i Medacorba.
pano2 Cabanyó
El recorregut d'avui vist des del pic de Cabanyó (2729): a la dreta el pic de Tristaina, a l'esquerra el pic de l'Estany Forcati tota la carena fins al lloc de la foto. Al centre dreta, l'estany de Creussans per on baixaré.
Desfaig grimpada i camí fins a sota el pic de Creussans per descendir seguint el camí fins a prop de l'estany de Creussans i d'allà per pista fins a l'aparcament. Hi arribo poc menys de set hores després d'haver sortit.

He seguit la descripció de la guia i aquest track fins al pic de Cabanyó.

1. Ep Jordi! veig que des que s'ha acabat la neu no pares de trescar, molts de records des de les terres del Vallès.