dimarts, 28 de juliol del 2015

Pics de Besalí (2639) i de la Font Blanca (2906)

Al pic de Besalí amb l'imponent pic de la Font Blanca a la dreta

Nova excursió, molt interessant, per Andorra i per un dels seus 2900, el Pic de la Font Blanca. És un cim que he fet varies vegades, totes elles amb esquís (l'última, aquesta del 2012). Mai no l'havia fet a l'estiu i mai combinant-lo amb el seu germà petit, el Pic de Besalí. Tampoc no havia fet mai aquest itinerari circular que, de baixada, passa per la vall de Rialb.

Com en les darreres excursions andorranes m'he basat en propostes de la Guia d'Andorra d'en Manel Figuera, tot i que, aquesta vegada, he combinat dos dels itineraris de la guia i he fet alguna variant.

Surto a 2/4 d'onze de l'aparcament de Sorteny. Primer en direcció NO per després girar cap a O fins arribar al refugi de Besalí, que no coneixia. D'aquest punt pujo per pendents herbosos, per ruta força directa, fins al Pic de Besalí.

Els prats on hi ha el refugi de Besalí van quedant a sota mentre pujo, rostos amunt, cap al pic
Al cim, breu aturada per les fotos.

pano Besalí
Panoràmica des del pic de Besalí amb el pic de la Font Blanca a l'esquerra i la vall per on baixaré cap a la vall de Rialb
Segueixo, ara baixant, cap a la Portella de Rialb i d'allà pujada per la carena i la cresta fins al cim de la Font Blanca.

El tram més entretingut de la cresta, ja passat
Gran vista des del cim.

Des del Pic de la Font Blanca (2906), al centre dreta el pic de Besalí i al fons el pic de l'Estanyó i, al centre, els pics de Casamanya

Al peu de la cara N del cim, l'Étang du Rouch i la vall i l'embassament de Gnioure

A la dreta, en primer terme, el pic de Tristaina i, al seu darrera, la Pica d'Estats i, al centre, Aneto i Maladetes
Dino dalt del cim gaudint de la panoràmica. Finalment, baixo pel camí fins a la Portella de Rialb i d'allà, cap a l'E, fins a la vall de Rialb.

Baixant cap a la vall principal de Rialb
Passo pel costat del refugi de Rialb on hi vam dormir, força colgat de neu, en una llunyana, en el temps, excursió d'inicis dels 90, camí del pic de Thoumasset.

Flors d'estiu prop del refugi de Rialb
Finalment, arribo a l'aparcament, sis horetes després d'haver-ne sortit, satisfet d'aquesta molt recomanable excursió.

Aquí hi trobareu el track: