dijous, 8 de juny del 2017

Estana - Canals del Ticó - Pic de Vulturó - Canal Baridana - Estana

Des del magnífic paratge de Prat de Cadí, punt de pas de l'itinerari, s'albiren les canals del Ticó (a la dreta de la imatge) 
Feia temps que em rondava pel cap fer una ascensió al Vulturó, pic culminant de l'emblemàtica Serra del Cadí. La veig cada dia des de casa i hi he pujat diverses vegades per canals (Ordiguer, Sàbat, les Tres Canaletes), per sender o amb bicicleta de muntanya. No havia pujat, però, al Vulturó ni tampoc havia ascendit per la Canal de Cristall (sí que hi havia baixat) ni per les Canals del Ticó.

Així que ahir em vaig estar mirant les propostes que en Manel Figuera fa a la seva guia de la Cerdanya i vaig, també, descarregar alguns itineraris del Wikiloc. Amb tot plegat he sortit aquest matí amb la idea de pujar fins a Prat de Cadí i mirar-me com pintava de neu la Canal del Cristall. Al cap i a la fi, encara som a la primavera i les congestes encara són d'esperar.

Al voltant de les 10 del matí, he fet la foto de dalt. Tot i que portava els grampons a la motxilla, he vist massa neu i he decidit que pujaria pel per les Canals del Ticó seguint la recomanació d'en Manel Figuera. La veritat és que ha estat molt encertat perquè m'ha proporcionat una divertida estona de grimpada.

He seguit un track que m'ha portat a la Canal Oriental del Ticó on, com era d'esperar, hi havia força neu i he seguit cap a la Canal Occidental travessant la petita congesta de la Oriental. Aquí el track segueix més a la dreta, però seguir-lo m'exigia travessar la congesta de la canal Oriental. Així que, seguint la recomanació d'en Figuera, em poso a grimpar pel contrafort que tinc a sobre. És una ascensió fàcil (F o F+) amb l'única pega que es desenvolupa per roca força descomposta i cal posar una mica d'atenció a la qualitat de les preses.

Al tram final de la grimpada, mirant cap a l'est, la Roca de l'Ordiguer va quedant a sota i el Comabona es veu gairebé a nivell
Arribo a la carena. Grans vistes!

Vista cap al Nord des de la carena del Cadí entre el Puig de la Canal del Cristall i el coll de Llitze, punt de sortida de la grimpada
Mirant cap al Pedraforca, sorprèn sempre la suavitat del vessant Sud del Cadí
Segueixo el sender que amb comoditat em porta fins al cim del Vulturó.

La Seu d'Urgell s'albira, a l'esquerra, des del Pic de Vulturó (2651), cim culminant de la Serra del Cadí
La baixada cap al coll de la Canal Baridana és rosta. Baixo massa pel vessant Sud i m'adono que un tallat em fa la guitza per anar cap a la Baridana. Així que remunto un tros i trobo un pas que em dóna accés al vessant adequat.

L'inici de la baixada per la Canal Baridana és sempre vertiginós. El pendent i l'estretor inicial és impressionant i no tenia massa clar si em trobaria una congesta prou gran com per exigir-me els grampons. Però en començar el descens de seguida t'hi trobes bé i vaig veient que, tot i haver-hi congesta, podré evitar-la passant per la dreta.

L'inici de la baixada per la Canal Baridana
Faig el descens sense complicacions i enllaço amb el track de l'excursió de fa uns anys, quant vaig passar per aquí provinent del Santuari de Boscalt i les Tres Canaletes.

Passo per la Collada de Josana i constato que el monument que hi vaig veure està tombat. El paratge, però, és molt bonic.

A la Collada de Josana
Segueixo per senders fins a les vistes del Querforadat i llavors enllaço corriols de vaques a cop de mapa i GPS. Empalmo amb el GR que finalment em portarà al coll de Pallers i a l'aparcament d'on he sortit. Set hores justes, incloent una paradeta d'un vint minuts per dinar.

Aquí podeu trobar el track del recorregut:


Powered by Wikiloc

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada